torsdag 6 januari 2011

Vecka 48

Regn och regn och regn.... Ja, som sagt så regnade det ganska så mycket den här veckan. Det var okej väder på måndag och tisdag. Det kom några skurar men jag kunde ändå ligga på stranden innan jag började kebabjobbet vid 15-tiden. 
 
I början av veckan träffade Siriffo sin kompis Martin som han jobbade med på båten. Klockan hade precis slagit 7 och min klocka ringde. Siriffo vaknar med, och eftersom vi sover i bilen så hör vi ju allt ljud ut. Rätt som det är skriker han: Vad i helvete! Martin, vad gör du här!! Då har Martin precis kommit med bussen till Byron Bay från Sydney och han har valt att bo på vårt hostel och då Siriffo hör hans röst håller Meg på att visa honom runt. Jag och Meg stod där som frågetecken, men kul var det! Tänk vad världen är liten!!!

Tripp till Nerang igen!
Under onsdagen åkte vi upp till Geoff i Nerang eftersom vi skulle fixa med försäkringen och sånt. Det fanns även lite småsaker som behövde fixas på bilen så vi hade tänkt åka och fixa det där vi köpte den när vi ändå var i krokarna.

Men det visade sig att de inte kunde kolla på bilen förrän dagen efter så vi fick stanna där uppe över natten. Under tiden åkte vi in på en outlet där de säljer Quiksilver, Billabong och andra surfmärken. Riktigt bra ställe kan jag säga er! Vi passa också på att jämföra Hungry Jack's och McDonald's 50 cents glassar. Vi övernattade i bilen utanför stället där vi köpte den.

Medan de fixade bilen till oss körde de oss till ett shoppingcenter som vi kunde gå omkring i under tiden. Vi hittade billighets varuhuset Aldi. Det är lite som ÖB fast mindre å de säljer mer mat och råvaror. Så där handlade vi massor med mat som vi sen frös in. 
 
När småsakerna på bilen var fixad körde vi tillbaka till Byron. Men vi hade ett stopp på Outleten där vi var igår och handlade en del saker. Jag köpte en rosa bikini topp och Siriffo ett par gula surfingshorts och en keps, allt i Quiksilver. Siriffo köpte också en rash-shirt i Billabong. Rash-shirt är en tröja man har på sig när man surfar, den skyddar mot solen och mot skav på magen från vaxet på brädan. Siriffo hittade också ett par blåa byxor å en t-shirt i Quiksilver för bara 10 $ var! Jag köpte också en plånbok i Billabong för bara ca 100 kr, min gamla gick sönder för ett tag sen...

                                     Här är min nya bikini!


                                            Här är Siriffos nya surfingbrallor!
 
När vi kom hem fick vi sparken från Kebabjobbet, man kan undra varför för han hade inte någon anledning även om jag frågade honom... Knäpp gubbe kan jag säga er... Han förväntar sig att man kan komma å jobba när som helst å att han kan ändra ens schema hur som helst å annat. Problemet här i Byron är att de flesta cheferna behandlar sina anställda som skit, eftersom de vet att det hela tiden kommer att komma nya backpackers och fråga efter jobb.

Det regnade ganska mycket resten av veckan, men det blev några soldagar också som tur var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar