tisdag 4 januari 2011

Vecka 47 - Vi köper bil!

Den här veckan köpte vi en bil!! Wohoo!! En vit Ford Falcon faktiskt :D Vi åkte upp till Nerang och träffade Geoff när vi hade lämnat Sam på Gold Coast Airport. För vi fick låna Sams Jeep medan han var borta så det var ett underbart tillfälle för att åka runt att leta bil! Geoff hade också titta på bilar på internet åt oss, precis som vi själva. Iaf så hade han hittat en riktigt bra bil för en bra pris som vi inte sett så vi åkte och tittade på den. Den visade sig vara lika bra som förväntat så den blev det, utan tvekan!

Vi kunde dock inte få den förrän dagen efter, eftersom den typ skulle besiktigas före den fick köras. Därför bad Geoff och Sharon oss att spendera natten hos dem och det tackade vi ju verkligen inte nej till! 
 
Vi njöt till och med av deras underbara bubbelbad under eftermiddagen! :)

Dagen efter åkte vi och hämtade upp bilen och betalade. Innan vi åkte hem åkte vi in om några lågprisvaruhus och köpte lite saker till julbak (för julen närmar ju sig med stormsteg, även om det inte känns så här nere i värmen!) och en fläkt att ha i bilen. Innan vi begav oss hemåt åkte vi in om Mcdonalds och njöt av varsin 50 cents glass! :P

Jag körde Forden hem och Siriffo körde Sams Jeep, det var första gången jag körde på vänster sida av vägen, men det gick faktiskt riktigt bra! 

 
Under fredagen jobbade jag i 5 timmar mitt på dagen. Det var faktiskt ganska chill för det var tillräckligt att för att det inte skulle bli tråkigt :)

Den här veckan var det bättre väder så Siriffo surfa en del och jag fick bättrat på solbrännan lite grann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar