fredag 7 januari 2011

Vecka 49

Eftersom vi fick sparken förra veckan gick jag runt å sökte ganska så många jobb. Jag fick några tips om ett café och lite andra ställen. Jag fick väl tyvärr inget riktigt napp... De flesta sa att de skulle ringa mig om de behövde hjälp. Men men, vi får se hur det går, får vi inget jobb så får vi sticka vidare efter nyår, det är inte mer med det!

Siriffo frågade på en fin restaurang där Sam jobbar. De verkade ganska så intresserade. Vi gick också RSA kursen den här veckan. Det är en kurs man måste gå här nere i Australien för att få servera alkohol, som t.ex. att jobba i bar eller på restaurang. Det kostade 50 $ var, men om vi nu får ett sånt jobb så ska det tjäna in sig ganska så snabbt.

Pat och jag tog ner några bananer från ett bananträd som fanns på hostelet, tydligen så mognar de inte förrän man tagit ner dem.



Opps! Vi råkade bryta bananträdet på mitten när vi skulle ta ner bananerna!



Det regnade mycket den här veckan, men några fina dagar fick vi ändå som tur var.
Tro det eller ej men den här veckan fick vi tillbaka vår kamera!!! :D
Någon hade lämnat in den i receptionen. Vi fråga ju i receptionen när vi hade blivit av med den men då hade de inte fått in den, konstigt... Men nu har vi den iaf! :D :D Visst, vi köpte ju den nya kameran i onödan då, men den gamla är bättre så vi är väldigt glada över att vi fick tillbaka den! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar