lördag 30 oktober 2010

Måndag 3/10

Igår köpte vi Eriks surfingbräda för han skulle åka idag så idag var vi uppe tidigt för Siriffo skulle ut och surfa med de andra killarna. De fick hjälp av en kille på hostlet som kallas Pat, han kommer från Australien och har surfat i många år.
De regnade även under den här morgonen och natten, precis som de senaste dagarna, hur mycket kan det regna egentligen?
Väl nere vid havet hade de slutat regna och de var dags att hoppa i vattnet. Jag stod på stranden och fotade för jag tyckte det var för kallt, med regnkläder och allt så klart ;)

Men efter en knapp timme kom Siriffo upp igen, det var helt enkelt alldeles för stora vågor och definitivt alldeles för strömt för nybörjade idag. Pat sa till och med att det var de största vågorna han hade sett här!
Vi åkte tillbaka till hostelet och Siriffo sov en stund medan jag lagade mat och städade lite. Under eftermiddagen gav vi oss ut för att söka jobb igen. Det kändes omöjligt att få ett jobb just nu, jag frågade i princip i varje affär. Alla sa i princip att de inte behövde hjälp just nu, men kanske om en månad så det var ganska surt för vi behövde ju jobb nu ju!
Till slut var det iaf en affär som nappade, de sa att de behövde hjälp så de skulle ringa upp mig om ett par dagar om det var aktuellt.
Under kvällen tog vi det bara lugnt med lite te framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar