lördag 2 oktober 2010

Lördag 18/9

Vårt hotell ligger i Kuah och vi upptäckte igår att det inte är vid havet så idag tog vi oss vidare så fort som möjligt. Vi hade ju bara bokat en natt på det här hotellet och hade ju sen tänkt åka vidare till ett annat ställe på ön som skulle vara bättre.
Vi gick upp vid 7.30 eftersom frukosten började serveras vid 8.00, men när vi kom ner så var den inte alls klar. Vi gick en runda under tiden vi väntade. Efter att äntligen ha ätit frukost (som var vidrig, gammal mat m.m) och packat klart fick vi tag i en taxi vid lite efter 10.

Sofia ser bananer!

Sofia tittar pa blommor. Sofia glad.
VI kom fram till Pantai Cenang Beach ca 20 min senare. VI gick från hotell till hotell och frågade om priset och det var otroligt varmt,speciellt med tanke på den drygt 20 kilo tunga packningen som man omgavs av. Vi hade läst om ett hotell på internet som hete Sweet Inn som hade fått bra kritik för sitt billiga pris, ca 150 SEK/ natt.Runt 12 hittade vi äntligen det och det verkade bar så vi checkade in.
När vi äntligen befriats från den tunga lasten var det bara stranden som gällde. Den var så otroligt fin! Faktiskt finare sand där än hemma, brukar ju inte vara de… Helt turkosfärgat hav och kokospalmer växande längs stranden! Det enda problemet (eller hur man ska se på saken) var att vattnet så sjukt varmt så man svalkades ju inte ett dugg! Man bara fortsatte att svettas i havet…!
                                          var strand

Vi åt en sen lunch vid en fiskrestaurang vid havet och låg därefter vid stranden tills det var dags att gå upp och duscha för att sedan äta middag.
Ägaren till den restaurangen som vi pratade med igår natt hade pratat om någon reggeiclubb som skulle ligga här någonstans. Vi hörde musik spelas nere vid stranden så vi gick ner för att kolla om det kunde vara den, och det var det med all säkerhet.
                                          Vi tog en drink pa en pub innan Babylon

Babylon hette stället och det var live musik och sjukt mysig stämning och massa backpackers folk och hippies. Vi snackade med en kille från Syrien som var sjukt schysst. Vid 1 tiden gick vi till slut hem för att lägga oss.

Pa babylon, lagg marke till det fina men halva peace-market till vanster om sofia
                                         Reggeapub direkt pa stranden med utsikt over havet