måndag 15 juni 2015

Utforskar surfparadiset söder om Gisborne

Det visade sig att det inte var så illa med bilen ändå, det var tydligen bara något som satt löst uppe i ett lock på stötdämparen (som ni kanske hör är jag inte personen med bäst koll på bilar!) så vi behövde bara betala för mekanikerns arbetstid- skönt!

När vi till slut kom iväg från Napier körde vi vidare mot nästa surfparadis, vilket var en halvön söder om Gisborne. När vi anlände var vädret inte super precis, blåsigt och regn. Följande dag blev dessvärre likadan och inte var det någon surf heller, alldeles för stormigt och vilt vatten....



Utsikten från fricampingen vi sov på

Men tredje dagen ute på halvön slog swellen till, och vilka vågor det kom! Vågorna hade helt perfekt form på revet där vi surfade och Siriffo fick hur många vågor som helst! Vågorna var dock i största lagret för mig så jag fick bara några stycken, jag blev desto mer inslagen av dem ! Men men, alltid lär man sig något, haha! :) Till slut fick jag dessutom brädan i huvudet när jag försökte trycka ner brädan under en lite större våg så då kände jag att det var nog för mig för den dagen. 


Fick tyvärr ingen riktigt bra bild på vågorna, här är ett smakprov iaf!


Tack för plåsterna, de har vi fått användning av! 

Nätterna där ute på halvön var verkligen kalla och eftersom vi sover i bilen kände vi ju verkligen av det! Ena morgonen var det tjockt med frost på bilen när vi vaknade, tur att Siriffo övertalade mig att köpa nya varma sovsäckar!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar