torsdag 18 november 2010

Söndag 17/10 & Måndag 18/10

Söndag 17/10
Idag var vi ganska trötta från igår så vi sov nästan till lunchdax, då gick vi upp och åt resterna av äppelpajen som jag gjorde för ett par dagar sedan och pannkakor med vaniljsås och sylt och honung, underbart!!

Under eftermiddagen åkte vi ner till Main Beach, vågorna var väldigt små så de tyckte inte att det var så kul att surfa. Men det var härlig sol iaf!

Måndag 18/10
Strålande väder även idag! Även idag var det underbart väder, solen sken och det var inte mycket till moln på himlen! Vi stack ner till stranden ganska så tidigt och stannade där hela dagen. Jag låg mest och sola men spela också lite fotboll med killarna på stranden när de inte surfade.
Vid 4 pm stack de flesta hem, Pat var tvungen att köra bussen, Marcus skulle jobba och några hade bränt sig. Jag och Siriffo stannade kvar för jag ville surfa innan vi åkte hem.
Så vi surfa, gick väl sådär... Men klara ändå fint några vågor i slutet, å tur var väl det för Siriffo för annars hade han väl fått drats med en sur Sofia resten av dagen :P

På vägen till bussen gick vi förbi mitt jobb och chefen sa att jag var tvungen att jobba fredag, lördag eller söndag om jag skulle jobba kvar. Jag sa att jag skulle tänka på det, men med 99,9 % säkerhet så går jag med på det. Vi fick dessutom en kebab! Gått med tanke på att vi inte ätit någon lunch!

När vi sen gick till bussen stötte vi på Pat, han skulle gå till juicebaren där Joe jobbade (en kille som bor på hostelet). Han fick billig yoghurt där, så vi sprang och lämnade brädorna i bussen och hängde sen med honom dit. Vi betala 2 $ för både vår och Pats yoghurt, det var riktigt fin fet yoghurt, knappt ett kilo och egentligen kostade 1 sådan yoghurt 8 $, så vi gjort det riktigt klipp!! Ibland är det bar med kontakter! :P
 mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar