fredag 19 november 2010

Tisdag 19/10
Idag gick vi upp ganska tidigt, iaf jag. Jag gick upp vid 8 och Siriffo vid lite innan 10. Vi gick då först ner till Tallows (stranden nära vårt hostel). Men det blåste jättemycket där, värsta sandstormen och havet var jätte messy så det gick inte bra att surfa.
Siriffo, Pat och några andra killar skulle tillverka ett chins-ställe vid stranden där de kunde träna. Jag och Sofie tyckte inte att det var så ball så vi stack ner till main beach istället.
Det var mycket skönare på Main Beach än på Tallows för där blåste det från land istället ifrån sidan. Det blev väldigt (med stort V) varmt och skönt så vi var i och bada några gånger också. Vattnet var ganska varmt nu, drygt 20 grader så det var skönt och svalkande!
Jag och Sofie gick till internetcafét innan vin träffade killarna. De hade tydligen inte hittat något ställe för chins så de hade surfat lite istället.

Onsdag 20/10
Det var inte det bästa vädret idag, växlande molnighet och ganska blåsigt. Jag gick upp ganska tidigt idag med men eftersom det var väldigt tradigt väder på morgonen tog det lite tid innan jag kom igång, såg en film och lite sånt först.
Siriffo mådde inte så bra idag så han ville mest ligga i sängen, men jag ville inte sega idag så jag och Sofie bestämde oss för att gå upp till lighthouse för att få oss lite motion. Hade egentligen velat springa men eftersom jag hade ont i halsen så var det inte så passande.


Lighthouse Byron bay

Det blev hyffsat fint under dagen i alla fall men framåt kvällen blev det tyvärr sämre igen!
Jag frågade mitt jobb om jag kunde vara ledig på fredag så att jag kunde åka upp till Sharon och Geoff och åka vattenskidor med dem men även träffa deras dotter och hennes pojkvän. Men jag kunde inte få tag i min chef och de behövde folk som jobbade på natten så jag sa att jag kunde hoppa in. När jag kom till jobbet träffade jag min chef och det var lugnt för honom att jag var ledig på fredag natt, so that was great! :D 

Torsdag 21/10
Jag sov till vid middagstid eftersom jag kom hem så sent och dessutom ville bli frisk från min förkylning. Sam (kommer från Australien och bor i samma rum som oss), Siriffo och Marcus skulle iväg och surfa och jag och Sofie ville till stranden. Eftersom Sam har en bil körde kunde de ta brädorna i bilen men Sofie fick inte plats och det var ju synd om hon skulle gå själv så jag gick med henne, det var ju bara till main beach.
När vi gått ner till centrum ringer Siriffo och säger att de valt en annan strand (som ligger mycket längre bort), eftersom han hade ryggsäcken med alla våra saker och min handduk fick vi ju gå efter dem.
Efter att ha gått någon kilometer kom vi fram till den stranden där vi trodde att de var. Det blev inte mycket solande på stranden för oss idag inte, isället letade vi efter våra kära killar i någon timme, för när vi äntligen hittade dem, ja då skulle de åka tillbaka! Snällt!?
Den här gången slapp vi iaf gå tillbaka för Sam körde i två omgångar :)
Även ikväll jobbade jag och då kom jag inte hem förrän vid ungefär 5.30 am. Men jag stannade till på ett bageri som har öppet dygnet runt och köpte mig ett wienerbröd som belöning (smarrigt!!), för jag skulle ändå stanna till och köpa en kaka som vi skulle ta med oss till Geoff och Sharon. 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar