söndag 1 mars 2015

Efter Hokitika fortsatte vi ner till Fox Glacier med våra nya vänner Johannes å Malin från Göteborg. Vi fick antagligen de sista platser på fricampingen nere vid havet, det var verkligen fullt av vans! När vi vaknade dagen efter insåg vi att det inte blev någon surf (pga att där inte fanns några vågor) + att där var fulllt av de hemska sandflugorna, så vi körde upp en bit mot samhället Fox Glacier och käka frukost med den här fina vyn!




Därefter fortsatte vi söderut och den natten blev vi så bitna av sandflugor att vi höll på att avlida! Å som om det inte var nog höll de satans betten mig vaken i 3 nätter efteråt, mina fötter svullna, sved å klia så mycket att jag ville krypa ur mitt eget skinn! Jag fick gå upp å kyla fötterna i iskallt vatten i flera minuter flera gånger varje natt för att kunna sova något- Jag HATAR sandflugor! Efter sandflugs-nätterna gav vi oss illa kvickt iväg inåt landet mot Queenstown, för tydligen finns de där parasiterna bara på västkusten- å tur är ju det!! 

Påväg in mot Queenstown stannade vi av en slump till på en Lavendelgård utanför Wanaka, å tur var det för då fick vi tips om en artificiel våg de byggt i en flod som man skulle kunna surfa på. Eftersom Siriffo och Johannes inte fått någon bra surf på ett tag var de ju ganska så exalterade över att få prova på vågen, så där blev det ju att vi stannade i några dagar! 

På Lavendelgården hittade Siriffo en gammal traktor som visade sig vara av samma märke som Siriffos morfar sålt en gång i tiden, Massey Ferguson. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar