onsdag 8 december 2010

Onsdag 27/10

Idag stack vi först ner med bussen till main beach men där var inte en våg, vattnet låg nästan helt stilla så vi åkte med bussen tillbaka igen, för det var inte lönt att surfa där inte. Istället gick vi ner till Tallows med Marcus, Sofie och Pat. Vädret var riktigt härligt och riktigt varmt! Men jag tyckte att det var för djupt för mig att surfa, vill kunna nå botten.... (är rädd för hajar, visst risken är väl väldigt liten men det var faktiskt en kille som dog av en här haj för 4 månader sedan!)
 
Så istället för att surfa låg jag och solade och tog en promenad med Sofie.  :)
Under efter middagen åkte jag, Siriffo och Amy (en tjej från London) med Sam i hans bil ner till en annan strand nära Lighthouse. Eftersom det bara fanns plats i framsätet blev det ganska trångt! Men kul var de! :D

Surfingen var mycket bättre där! Gick ganska bra faktiskt, men jag hade nog för lite vax på brädan eller något, för jag halka av hela tiden! Eller så är det bara jag som är dålig ;)
 
På vägen hem köpte vi en flaska rött vin (med druvan shiraz ;)), australiensiskt vin ska ju vara båda gott och billigt så vi tänkte att vi skulle prova. Så under kvällen avnjöt ett glass rött och lite mörk choklad till film. Och vinet var väldigt gott! Och dessutom kostade flaskan bara drygt 25 SEK! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar